Nieuwsbrief!

Hou me op de hoogte via onze nieuwsbrief over onze zaak & sport-vrienden.

Go

Ons aanbod

  • Cardio fitness Cardio fitness is het aeroob- of het anaeroob trainen van het lichaam door middel van de fiets, step, loopband ed. We gaan gedurende een bepaalde tijd   <meer>
  • Kracht of powertraining Kracht- of powertraining doet beroep op oefeningen aan een relatief hoge belasting met als hoofddoel de kracht en/of het volume van de spieren te doen   <meer>
  • Indoor cycling Indoor cycling (spinning) is staand of zittend fietsend op een speciale fietstrainer en op de maat van de muziek   <meer>
  • BBB lessen Trainen met je eigen lichaamsgewicht, en vooral werken aan die probleemzones!   <meer>

BBB lessen bij continentalgym te Brugge

 

Deze les staat geheel in het teken van drie grote spiergroepen
Buik, billen en benen.

Hierin worden verschillende vormen van bewegen gebruikt, zoals spierversterkende oefeningen met gewichten,
low-impact oefeningen en cardio-oefeningen.

Eenvoudig te volgen les met accent op versteviging van de klassieke 'probleemzones'. Deze lessen zijn rugvriendelijk en vereisen niet veel coördinatie. Er kan gebruik gemaakt worden van gewichtjes, elastieken, dynabands, ...

BBB (Buik, Billen, Benen) is een les waarin aandacht is voor het gehele lichaam en zou eigenlijk BBBHB moeten heten omdat zowel de Buik, Billen, Benen aan bod komen alsook de Heupen en de Borsten, kortom alle lichaamsdelen waar dames over het algemeen aan willen werken.

In deze lessen wordt middels het gebruik van het eigen lichaamsgewicht,elastieken,dumbells (lichte haltertjes) en Tubings (elastische "springtouw-achtige elastieken") gewerkt om het lichaam strakker te krijgen door de spieren te trainen en het vetverbrandingsproces te versnellen.

cardio-powertraining
Bij de cardio-powertraining wordt als trainings- vorm de intervalmethode toegepast.
Dit betekent dat de inspanningen worden afgewisseld aan een zeer hoge en lage intensiteit.
Deze methode heeft een zeer intensief effect op het algemene uithoudingsvermogen en het snelheids-uithoudingsvermogen van zowel hart- en longensysteem (cardio) en kracht (power!).

Hart en longen worden geprikkeld door loopvormen, steptraining en springtouwtoepassingen en vechtsporttechnieken. Door deze manier van trainen ontwikkelt men het vermogen om weerstand te bieden aan vermoeidheid.

Doorzettingsvermogen, wilskracht en zelfvertrouwen worden automatisch uitgedaagd. Elke training wordt voorafgegaan door een opwarming en gevolgd door aangepaste rekkingsoefeningen.

Deze training is geschikt voor mannen en vrouwen.

Een basisconditie is noodzakelijk.