Nieuwsbrief!

Hou me op de hoogte via onze nieuwsbrief over onze zaak & sport-vrienden.

Go

Ons aanbod

  • Cardio fitness Cardio fitness is het aeroob- of het anaeroob trainen van het lichaam door middel van de fiets, step, loopband ed. We gaan gedurende een bepaalde tijd   <meer>
  • Kracht of powertraining Kracht- of powertraining doet beroep op oefeningen aan een relatief hoge belasting met als hoofddoel de kracht en/of het volume van de spieren te doen   <meer>
  • Indoor cycling Indoor cycling (spinning) is staand of zittend fietsend op een speciale fietstrainer en op de maat van de muziek   <meer>
  • BBB lessen Trainen met je eigen lichaamsgewicht, en vooral werken aan die probleemzones!   <meer>

Kracht of powertraining in continentalgym te Brugge

 

Kracht- of powertraining doet beroep op oefeningen aan een relatief hoge belasting met als hoofddoel de kracht en/of het volume van de spieren te doen toenemen. Sedert geruime tijd maakt krachttraining deel uit van de trainingsprogramma's van de competitiesporters. Wegens de mogelijke risico's verbonden aan krachttraining laten personen die geen enkele ervaring hebben met dit type van activiteit zich bij aanvang best bijstaan door onze begeleiding


Wanneer men het over krachttraining heeft, denkt men gewoonlijk aan gewichtheffen, power- lifting of bodybuilding. Nochtans hebben die diverse sportactiviteiten een verschillende doelstelling. De eerste twee doen de maximale kracht toenemen zodat steeds zwaardere lasten getild kunnen worden. Bodybuilding streeft essentieel de toename van het spiervolume na. In tegenstelling tot wat men over het algemeen in de extrasportieve middens denkt, vergen beide doelstellingen verschillende oefenprogramma's. De gewichtheffer traint vooral met zeer hoge lasten (80 tot 100% van zijn mogelijkheden) maar doet weinig herhalingen (1 tot 5) per reeks, terwijl de bodybuilder minder zware lasten hanteert (60-80%), maar met een hoger aantal herhalingen (8 tot 12) per reeks.


Krachttraining kan omschreven worden als de fysieke voorbereiding bestemd om een bepaald aantal kwaliteiten in verband met de spierkracht te verbeteren. In die context beschouwt men gewoonlijk drie aspecten van de spierkracht:
. de maximale kracht
. de explosieve kracht of het vermogen en
. de krachtuithouding.